Rekrutacja
- Do odbywania studiów podyplomowych uprawnieni są absolwenci studiów wyższych, legitymujący się dyplomem licencjata, inżyniera, magistra, magistra inżyniera lub równorzędnym. Szczegółowe zasady naboru na studia podyplomowe określa załącznik do Zarządzenia Rektora o utworzeniu studiów podyplomowych.
- Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie rejestracji przez system IRK (Internetowy Rejestr Kandydatów) lub stacjonarnie, w terminie od 15 lipca do 5 września. Warunkiem przyjęcia jest złożenie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami w Uczelni. Informacja o naborze na studia podawana jest na stronie internetowej Uczelni oraz jednostki prowadzącej studia, wraz z określeniem miejsca i terminu składania wymaganych dokumentów.
- Rekrutację przeprowadza i decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje kierownik studiów podyplomowych, z uwzględnieniem wymagań, o których mowa w ust. 1 oraz dopuszczalnego limitu przyjęć (maksimum 20 osób), warunkującego wysoką jakość kształcenia.
- Kandydat zostaje słuchaczem studiów podyplomowych po zawarciu z Uczelnią porozumienia o warunkach odpłatności za kształcenie na studiach podyplomowych (wzór określa stosowne Zarządzenie Rektora) oraz uiszczeniu opłaty. W przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby słuchaczy niż minimum (13 osób), edycja studiów podyplomowych może nie zostać uruchomiona, o czym zainteresowane osoby zostaną poinformowane po upływie terminu składania dokumentów.
- Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe;
- kwestionariusz osobowy;
- kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych – oryginał do wglądu;
- W przypadku cudzoziemców wymagany jest dyplom ukończenia studiów wyższych w Polsce lub dyplom ukończenia studiów wyższych za granicą, uznany lub nostryfikowany na zasadach określonych odrębnymi przepisami. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia musi znać język polski na poziomie komunikatywnym.
- Wzory dokumentów, o których mowa w ust. 5, określa właściwe Zarządzenie Rektora, dotyczące: dokumentacji przebiegu studiów, studiów podyplomowych, zasad wydawania absolwentom dokumentów związanych z ukończeniem studiów i studiów podyplomowych, sposobu wydawania legitymacji studenckiej i potwierdzania jej ważności.